Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » goede optische muis?
goede optische muis?

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
paashaas Bericht Geplaatst op 21-03-2009 Reageer met quote
Gevorderd lid
mijn broer heeft een draadloze muis, maar die van mij thuis is veel beter (ik heb een Logitech Cordless Click! Plus muis, deze kostte 55 euro.
Mijn broer heeft een van microsoft , waarschijnlijk zal de pricisie van mijn muis hoger ligger dan die van mijn broer, omdat de muis van mijn broer schokkerig reageert

heeft dit met de pricisie te maken?

welk zijn goedkope muizen die dezelfde precisie hebben als de Logitech Cordless Click! Plus muis (dus even goede resolutie?)

renevanh Bericht Geplaatst op 21-03-2009 Reageer met quote
Beheerder
De resolutie van optische laser/infrarood in de muis zal wel ongeveer hetzelfde zijn, daar zit het probleem niet.
Het probleem zit hem in het draadloze deel. De Microsoft setjes zijn erg gevoelig voor storingen.
Zorg ervoor dat de ontvanger niet te ver weg ligt van de muis en tevens niet direct naast of onder een beeldscherm, speaker of radio.

Mocht je broer toch een nieuwe gaan aanschaffen dan zijn er voldoende (ook draadloze) muizen te krijgen voor mensen met een klein budget. De resolutie van de optische lasers/infrarood muis is altijd ruim voldoende om schokken te voorkomen. Een logitech muis is over het algemeen een goede keuze.

Keyboard not found, press F1 to continue...
paashaas Bericht Geplaatst op 21-03-2009 Reageer met quote
Gevorderd lid
dank je voor je reactie

Mijn broer heeft dus een schokkerig zender probleem met volgend product:
de Wireless Optical Desktop 1000 (is toetsenbord met muis)

0) De bijgeleverde zender wordt geleverd, en werkt samen mét toetsenbord en muis. Ligt daar misschien al de mogelijke oorzaak van de schokkerigheid van de muis? (het toetsenbord werkt overigens wél perfect)

1)Waarom mag een zender van de muis niet direct naast een beeldscherm liggen? want bij mijn broer is dat het geval, dus zender verplaatsen? probleem is dat de kabel van de zender niet zo lang is... en mijn broer op een klein bureautje (klein oppervlakte) alles heeft staan : printer, pc, beeldscherm (plat dus weinig ruimte) ...

bijkomend vraagje:
2) Zijn zogenaamde mouse pad gels (mouse pads waar je dan je pols op kan laten rusten) goed of gewoon commercieel ?

3) Waar zou je de zender plaatsen als je in de plaats van mijn broer was?
nu staat hij redelijk onderaan , iets boven bureauplateau op enkele boeken, beter direct OP het bureau plaatsen of juist de zender op de grond plaatsen ofzo???

4) Maakt de afstand muis-zender veel uit? hoe dichter de zender in de buurt van de muis hoe beter?

Dus wat is optimale afstand van de zender... ik heb al enkele afstanden geprobeerd en schokkerig gevoel blijft, mijn muis is veel soepeler. Mijn broer vind dat er niets aan de hand is, hij is die muis gewoon denk ik, maar als ik dan thuiskom en mijn muis van 55 euro probeer voel ik echt het verschil !

Kan je misschien verwijzen naar de 4 vraagjes
van harte dank!

renevanh Bericht Geplaatst op 21-03-2009 Reageer met quote
Beheerder
paashaas schreef:

0) De bijgeleverde zender wordt geleverd, en werkt samen mét toetsenbord en muis. Ligt daar misschien al de mogelijke oorzaak van de schokkerigheid van de muis? (het toetsenbord werkt overigens wél perfect)

Nee, dat moet werken. Dat heeft mij Logitech MX3200 ook... geen probleem.

Quote:

1)Waarom mag een zender van de muis niet direct naast een beeldscherm liggen? want bij mijn broer is dat het geval, dus zender verplaatsen? probleem is dat de kabel van de zender niet zo lang is... en mijn broer op een klein bureautje (klein oppervlakte) alles heeft staan : printer, pc, beeldscherm (plat dus weinig ruimte) ...

Een beeldscherm heeft meestal een magnetisch veld om zich heen wat radiogolven ernstig verstoord. Idem voor speakers. (Je kent vast wel het fenomeen van een mobieltje nabij een speaker).
De muis communiceert met de ontvanger dmv radiogolven, en die kunnen dan zodanig verstoord worden dat de boel begint te haperen.
Hetzelfde geld overigens voor trafo's die wel onder spanning staan maar waarvan het apparaat is uitgeschakeld. Als ik m'n externe HDD aan heb, waarvan de trafo vlak naast de ontvanger ligt is er niks aan de hand. Doe ik de HDD uit, dan gaat het hele verhaal schokken en niet fatsoenlijk werken. Trek ik de stekker eruit... probleem opgelost.

Quote:

bijkomend vraagje:
2) Zijn zogenaamde mouse pad gels (mouse pads waar je dan je pols op kan laten rusten) goed of gewoon commercieel ?

Sommige mensen zweren erbij... ik vind het ondingen. Bij goed gebruik van je muis heb je ze niet nodig. Bij slecht gebruik van de jelpad krijg je alsnog RSI verschijnselen.

Quote:

3) Waar zou je de zender plaatsen als je in de plaats van mijn broer was?
nu staat hij redelijk onderaan , iets boven bureauplateau op enkele boeken, beter direct OP het bureau plaatsen of juist de zender op de grond plaatsen ofzo???

Ik zou de PC op de grond plaatsen en de zender ergens achter de monitor leggen... meestal werkt dat.

Quote:

4) Maakt de afstand muis-zender veel uit? hoe dichter de zender in de buurt van de muis hoe beter?

Ja en nee. Zolang de baan tussen muis en ontvanger maar niet door massieve objecten onderbroken wordt en de ontvanger (en de muis zelf trouwens ook) niet in een magnetische veld liggen is er niks aan de hand en kan de afstand best groot zijn. Helaas zijn de zenders in de goedkope muisjes niet heel sterk, dus houdt het met een paar meter meestal echt op.

Je hebt nu de ontvanger op een stapel boeken liggen. Mogelijk onderbreken die boeken de rechtstreekse verbinding tussen muis en ontvanger.

Matel Bericht Geplaatst op 22-03-2009 Reageer met quote
Beheerder
Wat ik niet terug zie komen in het verhaal, is de ondergrond waarop de muis zijn werk moet doen. Zorg in ieder geval voor een goede muismat. Tegenwoordig verdwijnen optische muizen langzaam van de markt. De lasermuizen nemen het over. Die hebben een veel hogere precisie en werken meestal ook op lastige ondergronden.

Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken...
renevanh Bericht Geplaatst op 22-03-2009 Reageer met quote
Beheerder
Goed punt inderdaad. Voor optische en lasermuizen is een muismat overigens overbodig, zolang je egale vlakken maar voorkomt. Een houten bureau met zichtbare nerven is prima, een vlakke, witte laag niet.

Daeron Bericht Geplaatst op 22-03-2009 Reageer met quote
Moderator
renevanh schreef:
Goed punt inderdaad. Voor optische en lasermuizen is een muismat overigens overbodig, zolang je egale vlakken maar voorkomt. Een houten bureau met zichtbare nerven is prima, een vlakke, witte laag niet.

Ik heb toch vaak genoeg dat een muis het op een (kunst)houten bureau niet doet en op een stuk papier dan wel. :P

If you have a problem, if no OS can help, and if you can download it, maybe you can install... LINUX.
SouLLeSS Bericht Geplaatst op 23-03-2009 Reageer met quote
Senior lid
lasermuizen werken slecht op spiegelende oppervlaktes, ook al is het maar weinig. een goede muismat kost vrijwel niks meer tegenwoordig en het schokken zit waarschijnlijk in het feit dat je een muis heb die niet van dezelfde kwaliteit is gemaakt als die van jezelf. Probeer het eens met een andere niet spiegelende ondergrond. zelf ben ik zwaar tegenstander van draadloos, gezien ik veel game vind ik bedraad nog steeds het beste.
Ik heb echter wel gehoord dat de logitech g7 (= draadloze g5) het prima doet zonder enige lag of stotteren. prijs is echter wel hoog... Het is maar wat je belangrijkste vind, wil je een goede draadloze muis die net zo werkt als een bedrade dan moet je wat geld uit trekken, wil je een gewone muis die werkt met windows, internet ed. dan hoeft dat niet echt.

maak de afweging wat de muis moet kunnen en of je daar de kosten voor wil maken.

link g7: http://www.logitech.com/index.cfm/mice_pointers/mice/devices/163&cl=US,EN

Image
http://tweakers.net/gallery/179419/sys
renevanh Bericht Geplaatst op 23-03-2009 Reageer met quote
Beheerder
Daeron schreef:

Ik heb toch vaak genoeg dat een muis het op een (kunst)houten bureau niet doet en op een stuk papier dan wel. :P

Kunsthout is vlak (gepolijst), papier niet. Voor het oog is dat relief niet zichtbaar, voor je muis is het verschil er wel.

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Hardware » goede optische muis?