Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » avi, mpg,wmv
avi, mpg,wmv
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
calleke Bericht Geplaatst op 23-01-2004 Reageer met quote
Enthousiast lid
Halloeen vraagje wat betekenen die afkortingen achter sommige bestanden?En kan je al die bestanden altijd afspelen?Ik speel muziek, en video's namelijk af in mediaplayer.Als er achter een bestand avi staat krijg ik het volgens mij niet afgespeeld, of moet dat op een of andere manier wel mogelijk zijn.Ik ben nog niet zo thuis in al die termen en hopelijk dat iemand mij kan helpen.Groetjes calleke
shadow Bericht Geplaatst op 25-01-2004 Reageer met quote
Genie
deze namen zijn zogenaamde bestandsextensies en elk van deze vorman van film hebben weer een andere indeling.hoe ik het verschil precies zou moeten uitleggen kan ik niet eenvoudig verklaren,waarschijnlijk maak ik het je dan alleen maar lastiger,wat ik je echter wel kan vertellen is de reden waarom je bijv een avi bestand niet zou kunnen afspelen.een avi is namelijk een bestand waarin een compressie is gegeven om het filmbestand op die manier te verkleinen.om deze bestanden af te kunnen spelen heb je zogenamde videocodecs nodig.om het maar ff eenvoudig te houden zou ik zeggen ga eens zoeken via google met de zoekterm nimo,je vind dan als het goed is al vrij snel het nimo codec pack,als je deze ff installeert kun je de meeste avi bestanden zondermeer afspelen in je mediaplayer ;)ik heb deze vraag ff verplaatst zoals je ziet naar het juiste subforum ;)
calleke Bericht Geplaatst op 27-01-2004 Reageer met quote
Enthousiast lid
Bedankt voor je hulp.Ben inmiddels al ietsjes wijzer geworden heb divX player gedownload en kan daar ook gedownloade bestanden met avi bekijken.Tenminste tot nu toe lukte het altijd nog.Ben me inmiddels aan t verdiepen van hoe ik dit bestand weer op een dvd zet.Alweer een stapje verder.Weet jij toevallig waar ik met vragen betreft dat onderwerp terecht kan.In ieders geval al hardstikke bedankt.Groetjes Calleke
shadow Bericht Geplaatst op 27-01-2004 Reageer met quote
Genie
je kan met vragen omtrent dit onderwerp bij mij terecht en bij de andere lezers die hier kijk op hebben ;),zoals je ziet heb ik de topic inmiddels verplaatst naar de dvd sectie dus vraag maar los
Enthousiast lid
Als ik een film van Kazaa heb gedownload,(avi file)wat moet ik dan doen voordat ik hem kan branden in bijv nero.Ik ben echt een leek op dit gebied en ben vast niet de eerste die deze vraag stelt, je mag me ook best door verwijzen naar een al eerder beantwoorde bericht.groetjes calleke
Genie
owkidoki hier zijn een aantal methoden voor,heb je gewoon een film die je wil afspelen in je dvd speler of wil je de film eerst ook nog nederlands ondertitelen alvorens je hem in de dvd speler gooit?of is ie al nederlands ondertiteld?ik vraag dit niet om het je moeilijk te maken maar om je een zo goed mogelijke uitleg te kunnen geven voor hetgeen jij wilt.als je hem namelijk nog ondertitelen moet vereist dat een iets andere aanpak.heel erg moeilijk is het op zich niet eens hoor je moet het alleen ff weten ;)en dat gaan we ff stap voor stap doornemen ok?
Enthousiast lid
Laten we eerst maar zonder ondertiteling doenLijkt me al moeilijk genoeg.
Genie
owkidoki je hebt in dat geval ff 2 programmaatjes nodig. namelijk virtual dub welke je kan downloaden van http://www.virtualdub.org en TMPGENC welke je kan downloaden van http://www.tmpgenc.net de programmaatjes zijn niet groot als je ze binnen hebt dan hoor ik het wel dan help ik je ff verder,natuurlijk kan ik je ook ineens een hele uitleg geven,maar denk dat het makkelijker stap voor stap is ;)
Enthousiast lid
Het volgende heb ik gedownload,: tmpgenc-2.521.58.169-freeEn het onderstaande ook zijn dit de goede?Release build -- 1.5.10 (stable)This is the current release of VirtualDub for end users, containing the executable and supporting files. Unzip the contents into a new folder and run VirtualDub.exe. (Do not run it directly from the zip file!) There is no version of 1.5.10 specifically optimized for P4 (although the general build does have some P4 optimizations).List download mirrors for V1.5.10 release build (VirtualDub-1.5.10.zip)
Genie
ja hoor helemaal goed het uitp[akken en openen van die programmas is geen probleem voor je?morgen ga ik hier ff verder op in het word nu een beetje laat hiero ;)
calleke Bericht Geplaatst op 28-01-2004 Reageer met quote
Enthousiast lid
Ja je hebt gelijk, morgen weer een dag.Volgende vraag; Als ik die programma's wil gebruiken moet ik dan op het file - tje met het woord toepassing klikken om er mee te gaan werken?
shadow Bericht Geplaatst op 28-01-2004 Reageer met quote
Genie
[quote author=calleke link=board=103;threadid=6174;start=msg24153#msg24153 date=1075293446]Ja je hebt gelijk, morgen weer een dag.Volgende vraag; Als ik die programma's wil gebruiken moet ik dan op het file - tje met het woord toepassing klikken om er mee te gaan werken?[/quote]hoe zien de bestanden eruit zijn het zip files of heb je gewoon 2 mapjes met inhoud?
Enthousiast lid
ze staan in winzip allemaal als losse bestandjes dus niet in mapjes
shadow Bericht Geplaatst op 28-01-2004 Reageer met quote
Genie
owkidokie als je dan ff 2 nieuwe mapjes wil maken op een plek waar je ze hebben wilt.rechter muisknop>>nieuw>>>mapvervolgens ga je op het zip bestand staan en klik je er met rechts op.kies nu voor extract files,vervolgens met de browse knop de map selecteren die je net gemaakt hebt en dan extract,nu zul je zien dat alle filetjes in de map staan
Enthousiast lid
Ik heb ze nu in een map staan, en nu?
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Forum » Multimedia » avi, mpg,wmv