Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privé berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Café
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
Officiële mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Multimedia » Hoeveel speed is een CD?
Hoeveel speed is een CD?

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Gast Bericht Geplaatst op 02-02-2003 Reageer met quote

Dag,

Is er een manier om te achterhalen op hoeveel speed je een bepaalde CD kunt branden. Op de CD staat alleen het aantal MB en de tijd (in dit geval 700 MB - 80 minuten).

Fred

shadow Bericht Geplaatst op 02-02-2003 Reageer met quote
Genie
als je met nero brand,dan is voor zover ik weet het volgende het geval.ikzelf heb nog een rewritable liggen die max 4 speed is.deze gebruik ik nog wel es om kleine programmaatjes mee te nemen naar een ander.als ik met die cd wil branden kan ik nero niet op bijv 40 zetten.de brand snelheid bedraagt dan in nero ook maximaal 4.of dit met recordables ook zo is weet ik niet zeker,maar als je safe wil zitten zou ik hem persoonlijk op 32 zetten dat kunnen de meesten toch echt wel aan,tenzij je een heel oud pak cdeetjes hebt

Hoi,Dus geen zaak van merk of prijs maar een van leeftijd en dus voortschrijdende techniek? Met andere woorden; hoe "verser" de CD, hoe hoger in de regel de speed? ???Fred
shadow Bericht Geplaatst op 02-02-2003 Reageer met quote
Genie
cdeetjes van 16 en 24 speed kun je al bijna nergens meer kopen dus snelheid op 32 is eigenlijk altijd safe

Dan toch een zaak van voortschrijdende techniek!

Shadow bedankt.

Fred

Gast Bericht Geplaatst op 13-02-2003 Reageer met quote

Kom er recent achter dat Nero de mogelijkheid heeft om de maximale snelheid vast te stellen. Dit in het tablad Branden bij Nieuwe compiliatie.

Fred

geert Bericht Geplaatst op 13-02-2003 Reageer met quote
Enthousiast lid
deze maximum snelheid is niet van de cd maar van je systeem, nero gaat hierbij kijken hoe snel je systeem data kan aanleveren dus hoe snel je theoretisch zou kunnen branden, bij de meeste systemen van tegenwoordig kan dat richting de 75X gaan.

Wat is dan de relatie tussen de Maximale snelheid vaststellen en de Schrijfsnelheid. Met andere woorden; als b.v. mijn systeem een Maxiamele snelheid zou hebben van 23 kan ik ook niet Sneller schijven dan 23?

Ik weet niet welk merk brander je nu hebt maar ik heb een liteon 52 speed en die ziet zelf op wat voor snelheid ie maximaal kan branden

suc6 8)

geert Bericht Geplaatst op 15-02-2003 Reageer met quote
Enthousiast lid
met maximale snelheid vast stellen en hij geeft 23 aan en je probeert het sneller is de kans heel groot dat je bufferunderruns krijgt, nu maakt dat tegenwoordig wijnig uit omdat de meeste branders hier tegen beveiligt zijn. maar het geeft dus aan hoe snel jke systeem kan en niet hoe snel je brander of je cd's kunnen.
Gast Bericht Geplaatst op 15-02-2003 Reageer met quote

Fred, kijk eens de site van Peter en dan bij "peter's tip 31" even downloaden.
Gast Bericht Geplaatst op 15-02-2003 Reageer met quote

Bedankt!

Nero CD Speed Test results

General Information

Operating System Windows XP Professional
Drive LITE-ON LTR-48125S
Firmware Version 1S05
Serial Number 
Disc Blank
Capacity 79:59.74

Transfer Rate

Start 22.19x
End 48.67x
Average 37.03x
Type CAV
Log

Time Elapsed Action
[20:43:54] Starting Write Transfer Rate Test
[20:46:37] 2:43 Speed:22-49 X CAV (37.03 X average)

Fred

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Multimedia » Hoeveel speed is een CD?