|
|
Zoeken • Gebruikerslijst • Gebruikersgroepen
• Registreer
• Profiel • Log in om je privé berichten te bekijken
• Ben je al lid? Log in!
|
|
|
Sponsors:
Relaties:
|
|
Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Gast |
Geplaatst op 21-02-2010 |
 |
|
Avond allemaal,
We hebben hier een kantoor die een deel is van een Externe grote Insurance Network met verschillende kantoren bij. Onze Network Administrator controleert het Domein met LogMeIn en we zelf gebruiken 5 PC’s in het kantoor. Nu mijn vraag
Ik zou graag hier een PC’s van ons gebruiken, om TeamViewer-5, in te installeren (gratis voor zelf gebruik) om assistentie op afstand te geven aan pc’s van de familie, maar mijn grote vraag is, of dat ik zonder probleem kan doen of een probleem kan ik veroorzaken voor onze commerciële network?. Graag een advis alstublieft, dank u, groeten
TeamViewer, een prachtig en gemakkelijk programma
http://www.soft82.com/download/Windows/TeamViewer
|
renevanh |
Geplaatst op 22-02-2010 |
 |
Beheerder
 |
In theorie kan dat geen kwaad, maar ik ben zelf (ook als systeem/netwerkbeheerder) er echt niet blij mee als gebruikers zelf software gaan installeren, zeker niet software die mogelijk gaten in mijn beveiliging aanbrengt en ook niet wanneer ze die software gebruiken om op mijn bedrijfsnetwerk persoonlijke zaken af te handelen.
{EDIT}
Nu ik er over nadenk... wanneer LogMeIn poort 80 open zet, en TeamViewer ook op poort 80 luistert, kan het zijn dat die elkaar in de weg gaan zitten.
Een lek in TeamViewer zou dan zelfs je bedrijfsnetwerk open leggen voor iedereen.
Tenslotte zijn dit stukjes software die gebruik maken van de mogelijkheden van UPnP, en als dat geactiveerd is op de router/firewall (en aan het aantal werkplekken te zien is het een kleine locatie, mogelijk budget router dus grote kans), is het eigenlijk gewoon link als je niet exact weet hoe het netwerk beveiligd is en hoe je het moet beveiligen.
Keyboard not found, press F1 to continue... |
Daeron |
Geplaatst op 22-02-2010 |
 |
Moderator
 |
Daarnaast moet je onder werktijd gewoon werken en niet met pc's van familie gaan liggen rommelen.
If you have a problem, if no OS can help, and if you can download it, maybe you can install... LINUX. |
|
|