Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken
 
  Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » rtl 100 bpl installeren?
rtl 100 bpl installeren?

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
bedweter Bericht Geplaatst op 09-01-2009 Reageer met quote
Enthousiast lid
Na een hersteloperatie op mijn computer krijg ik nu, nadat ie opgestart is de mededeling dat ik rtl 100 bpl moet installeren. Hoe moet ik dat doen? Ik merk ook dat mijn avira antivir niet meer werkt. Kan ie niet vinden (station C) krijg ik steevast als tweede mededeling. Heeft dat daar iets mee te maken? Ik dacht: ik verwijder antivir bij mijn software lijst onder instellingen, maar dat lukt ook niet. Als ik antivir opnieuw op mijn computer installeer blijf ik bovengenoemd bericht ontvangen.
Wie helpt mij in begriijpelijke taal (60+)
dank alvast,
bedweter

vosManz Bericht Geplaatst op 10-01-2009 Reageer met quote
Technische man
Zou je met het volgende programma eens een log-bestand kunnen maken?

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis/download
(kies de onderste optie, Download HijackThis Executable)

Om een logbestand te maken open je het programma, kies vervolgens de bovenste optie (system scan & logfile). Als het goed is krijg je in het programma een lijst met items te zien, en opent er een tekstbestand. Zou je de inhoud van dit tekstbestand hier op het forum kunnen plaatsen? (kopiŽren en plakken)

ps: als je windows Vista gebruikt moet je het programma als Administrator uitvoeren. Dat doe je door met de rechtermuisknop op het programma te klikken, en te kiezen voor 'Als Administrator uitvoeren'.




::: vosManz :::
bedweter Bericht Geplaatst op 12-01-2009 Reageer met quote
Enthousiast lid
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:54:59, on 12-1-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\E-Tech\ADSL\CnxDslTb.exe
C:\Program Files\Trust\305KS\Mouse\mouse32a.exe
C:\Program Files\Nuria\Nuria.exe
C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIAEE.EXE
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Trust\305KS\Keyboard\KbdAp32A.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
C:\Program Files\IncrediMail\bin\IMApp.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jucheck.exe
C:\Program Files\IncrediMail\bin\IncMail.exe
C:\Program Files\IncrediMail\bin\IncMail.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.conduit.com?SearchSource=10&ctid=CT2046702
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.zonnet.nl/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
R3 - URLSearchHook: Peer2Peer-NE Toolbar - {c0d70ed8-d984-40c3-9666-8939ce76ea13} - C:\Program Files\Peer2Peer-NE\tbPeer.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: AVG Safe Search - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll (file missing)
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\3.1.807.1746\swg.dll
O2 - BHO: Peer2Peer-NE Toolbar - {c0d70ed8-d984-40c3-9666-8939ce76ea13} - C:\Program Files\Peer2Peer-NE\tbPeer.dll
O3 - Toolbar: Peer2Peer-NE Toolbar - {c0d70ed8-d984-40c3-9666-8939ce76ea13} - C:\Program Files\Peer2Peer-NE\tbPeer.dll
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [CnxDslTaskBar] "C:\Program Files\E-Tech\ADSL\CnxDslTb.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FLMBROWSEMOUSE] "C:\Program Files\Trust\305KS\Mouse\mouse32a.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [FLMK08KB] "C:\Program Files\Trust\305KS\Keyboard\MMKEYBD.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [Nuria] "C:\Program Files\Nuria\Nuria.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EPSON Stylus DX4200 Series] "C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATIAEE.EXE" /P26 "EPSON Stylus DX4200 Series" /O6 "USB002" /M "Stylus DX4200"
O4 - HKLM\..\Run: [SMSTray] "C:\Program Files\Samsung\Samsung Media Studio 5\SMSTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [REGSHAVE] C:\Program Files\REGSHAVE\REGSHAVE.EXE /AUTORUN
O4 - HKLM\..\Run: [Hitman Pro Expiration Helper] "C:\Program Files\Hitman Pro\xphelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISTray] "C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [avgnt] "C:\Program Files\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avgnt.exe" /min
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Program Files\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [Nuria] C:\Program Files\Nuria\Nuria.exe
O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
O4 - HKCU\..\Run: [ieupdate] "C:\WINDOWS\system32\ieupdates.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Microsoft Office Snelzoeken.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\FINDFAST.EXE
O4 - Global Startup: Office Opstarten.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA.EXE
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - (no file)
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O14 - IERESET.INF: START_PAGE_URL=http://www.zonnet.nl/
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {30528230-99f7-4bb4-88d8-fa1d4f56a2ab} (YInstStarter Class) - C:\Program Files\Yahoo!\Common\yinsthelper.dll
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://gfx1.hotmail.com/mail/w2/pr02/resources/MSNPUpld.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1182848401468
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 208.67.220.220,208.67.222.222
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: NameServer = 208.67.220.220,208.67.222.222
O23 - Service: Avira AntiVir Personal - Free Antivirus Scheduler (AntiVirScheduler) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\sched.exe
O23 - Service: Avira AntiVir Personal - Free Antivirus Guard (AntiVirService) - Avira GmbH - C:\Program Files\Avira\AntiVir PersonalEdition Classic\avguard.exe
O23 - Service: PC Tools Auxiliary Service (sdAuxService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsAuxs.exe
O23 - Service: PC Tools Security Service (sdCoreService) - PC Tools - C:\Program Files\Spyware Doctor\pctsSvc.exe
O24 - Desktop Component 0: (no name) - http://www.chg-metaldetecting.com/themes/fiblack3d/style/images/cb_fbr_tex.gif
O24 - Desktop Component 1: (no name) - http://www.sofasunlimited.nl/resources/images/layout/headerimg.jpg
O24 - Desktop Component 2: (no name) - http://img.coret.org/mijn/t689.gif
O24 - Desktop Component 3: (no name) - http://www.printwhatyoulike.com/static/web/img/two/background.jpg
O24 - Desktop Component 5: Security info v2 - C:\WINDOWS\screen.html

--
End of file - 7398 bytes Vos Manz, kan je hier wat mee?
groet, Bedweter

renevanh Bericht Geplaatst op 12-01-2009 Reageer met quote
Beheerder
Deze moet je verwijderen (fixen):

Quote:

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.conduit.com?SearchSource=10&ctid=CT2046702
R3 - URLSearchHook: Peer2Peer-NE Toolbar - {c0d70ed8-d984-40c3-9666-8939ce76ea13} - C:\Program Files\Peer2Peer-NE\tbPeer.dll
O2 - BHO: Peer2Peer-NE Toolbar - {c0d70ed8-d984-40c3-9666-8939ce76ea13} - C:\Program Files\Peer2Peer-NE\tbPeer.dll
O3 - Toolbar: Peer2Peer-NE Toolbar - {c0d70ed8-d984-40c3-9666-8939ce76ea13} - C:\Program Files\Peer2Peer-NE\tbPeer.dll
O4 - HKCU\..\Run: [ieupdate] "C:\WINDOWS\system32\ieupdates.exe"
O24 - Desktop Component 0: (no name) - http://www.chg-metaldetecting.com/themes/fiblack3d/style/images/cb_fbr_tex.gif
O24 - Desktop Component 1: (no name) - http://www.sofasunlimited.nl/resources/images/layout/headerimg.jpg
O24 - Desktop Component 2: (no name) - http://img.coret.org/mijn/t689.gif
O24 - Desktop Component 3: (no name) - http://www.printwhatyoulike.com/static/web/img/two/background.jpg
O24 - Desktop Component 5: Security info v2 - C:\WINDOWS\screen.html



Deze mag je verwijderen:
Quote:

O2 - BHO: AVG Safe Search - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files\AVG\AVG8\avgssie.dll (file missing)
O9 - Extra button: (no name) - {2D663D1A-8670-49D9-A1A5-4C56B4E14E84} - (no file)




Keyboard not found, press F1 to continue...
vosManz Bericht Geplaatst op 13-01-2009 Reageer met quote
Technische man
Daarbij zie ik dat je Hitman Pro hebt geinstalleerd. Een onderdeel hiervan is Spyware Doctor. Dit programma zou, volgens een aantal bronnen op het Internet, je probleem op kunnen lossen. Zou je eens met dit programma een volledige scan uit kunnen voeren?



::: vosManz :::
bedweter Bericht Geplaatst op 13-01-2009 Reageer met quote
Enthousiast lid
Hallo Ranevanh,
bedoel je bij fixen aleen het onderdeel dat onderstreept staat?
groet ,Bedweter

renevanh Bericht Geplaatst op 13-01-2009 Reageer met quote
Beheerder
Nee, de volledige entries die genoemd zijn (onderstreepte delen zijn links dus zo ziet de analysesoftware ze ook).
Entries aanvinken en dan de knop 'fix' indrukken.




Keyboard not found, press F1 to continue...
bedweter Bericht Geplaatst op 15-01-2009 Reageer met quote
Enthousiast lid
Hallo Ranevanh en Vosmanz,
Het is allemaal gelukt. Het loopt allemaal weer zoals het moet.
Bedankt voor jullie adviezen. zeer handig zo'n forum.
groet, Bedweter

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   


Forum » Hardware » rtl 100 bpl installeren?

Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers