Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » goede en goedkope pc waar?
goede en goedkope pc waar?
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
paashaas Bericht Geplaatst op 09-12-2008 Reageer met quote
Gevorderd lid
kan iemand de vorige pc uit de aldi opzoeken? wel, zo'n pc heeft mijn broer (dus niet de aanbieding van nu die hierboven staat, maar de vorige pc), wel ik heb daar gta4 geinstalleerd, en hij kan alleen met de LOW instellingen werken (automatisch ingesteld door gta4 en kan niet gewijzigd worden)

dus dan koop je een pc van 700 euro en werkt het spel niet goed.

renevanh Bericht Geplaatst op 10-12-2008 Reageer met quote
Beheerder
Dat komt omdat die Aldi PC's niet gebouwd zijn voor dergelijke games. Internetten, tekstverwerken en een simpele game: geen probleem.
Zware games als GTA IV (FarCry, Crysis), dat werkt gewoon niet.

Zoals reeds in dit topic aangegeven: voor 900,- heb je een beest van een systeem. Aldi PC's zijn min of meer afzetterij (te weinig 'bang for bucks').

Laatst aangepast door renevanh op 10-12-2008, in totaal 1 keer bewerkt

Keyboard not found, press F1 to continue...
Matel Bericht Geplaatst op 10-12-2008 Reageer met quote
Beheerder
Het is daarom ook aan te raden dat je zelf een beetje op de hoogte bent, voornamelijk op het gebied van videokaarten. Ik sta er ook vaak van te kijken als er weer ergens staat "zware game pc" waarin dan een GeForce 8400GS zit... Als je nu echt een goede pc wil hebben waarop GTA 4 zonder problemen kan draaien, dan moet je kijken daar een pc met dit soort videokaarten:

GeForce 280
GeForce 260
GeForce 9800
GeForce 8800GT en sneller

Kaarten van ATI niet meegenomen, want die geven in GTA 4 nog vaak grafische bugs.

Geduld is een schone zaak...maar je moet er wel de tijd voor hebben
Leuker kunnen we het niet maken...
Beheerder
Matel schreef:

Kaarten van ATI niet meegenomen, want die geven in GTA 4 nog vaak grafische bugs.

Nergens last van met de HD3870

paashaas Bericht Geplaatst op 10-12-2008 Reageer met quote
Gevorderd lid
voor 699 euro een pc die evenveel kan als die van aldi, waar ga je die vinden, dus niet 1000 euro maar 699 euro, geef me de sites waar ik ze kan vinden

wat is het verschil tussen de grafische kaarten van de laatste nieuwe pc in de aldi en deze die je hierboven vermeld? De grafische kaart is toch ook 9700 van Nvidia (zie blz.1), dus aldi toch goede grafische kaart ??????

Dus de grafische kaart van de laatste nieuwe pc in aldi Nvidia Geforce 9600 GT videokaart , is dus TE TRAAG voor GTA IV. Kan je dit bewijzen? Bv. systeemeisen GTA IV????????????

Fatal Mind Bericht Geplaatst op 10-12-2008 Reageer met quote
Moderator
Even een paar puntjes waar ik nu genoeg van heb:

1. Vragen hebben is prima, daar zijn we hier voor, maar dit kan dus niet: "geef me de sites waar ik ze kan vinden" Dit is gewoon brutaal en daar ben ik persoonlijk niet van gediend!

2. Een vraagteken neer zetten is 1, maar er 10 neerzetten is overkill, beheers jezelf en zet er 1 neer... we gaan je vraag echt niet sneller beantwoorden als je meer vraagtekens neerzet.

3. Je kan ook wat eigen initiatief tonen door even benchmarks op te zoeken van de videokaarten in kwestie. Dan leer je nog eens wat, en ben je niet zo afhankelijk van andere mensen.

Problemen met bovenstaande ? stuur me maar een prive boodschapje.

Image
Beheerder
paashaas schreef:
voor 699 euro een pc die evenveel kan als die van aldi, waar ga je die vinden, dus niet 1000 euro maar 699 euro, geef me de sites waar ik ze kan vinden

Voor 700,- gaat dat niet gemakkelijk worden... daarom kan die PC ook minder dan een pc van 1000,-
Zoals ik je al eerder heb voorgerekend: een kleine 900,- en je hebt een beest van een systeem. Dat is volgens de prijzen Informatique, een webshop met goede prijzen. Ietsje goedkoper is te vinden, maar dan wacht je al weer snel 2 weken op je spullen.

GTA IV spelen voor 700,- gaat je erg moeilijk lukken op een PC denk ik (kijk eens 2de hands op marktplaats, daar is soms iets te vinden).
Benchmarks en prijs/prestatie vergelijkingen en discussies kun je op o.a. Toms Hardware en Tweakers vinden.

Wat systeemeisen betreft: Nvidia 8600 of Ati HD3870 lees ik...
(en voor Nvidia telt dat een hoger nummer ABSOLUUT NIET betekend dat de kaart sterker/zwaarder is!!)

paashaas Bericht Geplaatst op 11-12-2008 Reageer met quote
Gevorderd lid
deze sluit het meest qua prijs aan bij de aldi pc
Informatique inAdvanced-a PC (zie website www.informatique.nl)

dus die van informatique.nl is beter dan die van aldi?

renevanh Bericht Geplaatst op 11-12-2008 Reageer met quote
Beheerder
Nee, dat gaat ongeveer hetzelfde presteren.

Nogmaals: zelf samenstellen uit onderdelen. Dat is goedkoper, beter te upgraden en vooral beter te kiezen wat je wilt.

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Forum » Hardware » goede en goedkope pc waar?