Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken

Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Hardware » Computer maakt herrie
Computer maakt herrie

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 11-10-2008 Reageer met quote
Enthousiast lid
Mijn pc maakt een herrie waar niet tegenop te schreeuwen valt. Het lijkt alsof alle fans constant op 100% draaien.
Ik heb een abit moederbord, een 8800gt en een amd x4 9850.
Toen ik het moederbord er net in had zitten liep hij alleen de eerste paar seconden tijdens het opstarten op 100% te blazen. Echter vanwegen het niet herkennen van de harddisk moest ik de cmos resetten. Nu lopen alle fans constant op 100% zo lijkt. Hoe los ik dit op?
Cool 'n Quite is enabled.

Zij die gaan frituren, groeten U.
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 11-10-2008 Reageer met quote
Moderator
Zowiezo even uitvinden welke fan er zo hard draait, even met je vinger de fan tot stilstand brengen ( niet lang ) en zo systematisch de computer afgaan, zo zie je snel genoeg welke fan er veel herrie maakt.

Kan ook zijn dat een temperatuur sensor kapot is waardoor er een verkeerde waarde uitgelezen wordt, als de fan dus op die temp geregeld wordt, dan heb je grote kans dat ze allemaal erg hard gaan draaien om de temperatuur lager te krijgen.

Image
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 11-10-2008 Reageer met quote
Enthousiast lid
Fatal Mind schreef:
Zowiezo even uitvinden welke fan er zo hard draait, even met je vinger de fan tot stilstand brengen ( niet lang ) en zo systematisch de computer afgaan, zo zie je snel genoeg welke fan er veel herrie maakt.

Kan ook zijn dat een temperatuur sensor kapot is waardoor er een verkeerde waarde uitgelezen wordt, als de fan dus op die temp geregeld wordt, dan heb je grote kans dat ze allemaal erg hard gaan draaien om de temperatuur lager te krijgen.

Temp. sensor is niet kapot, lijkt me. De bios geeft netjes alle waarden weer, zo rond de 40 graden.
De cpu fan en systeem fan draaien hard. De gpu fan draait rustig, alleen tijdens de boot een paar seconden op 100%.
Het lijkt me dat het ergens een bios setting is, maar ik weet niet welke...

Fatal Mind Bericht Geplaatst op 12-10-2008 Reageer met quote
Moderator
Ik zei ook niet dat hij wel kapot was, ik zei dat het een mogelijkheid was,

En tja, zou idd een bios instelling kunnen zijn, maar als je niet zegt wat voor merk / versie etc het is, kunnen wij ook niet helpen.

Image
Daeron Bericht Geplaatst op 12-10-2008 Reageer met quote
Moderator
Kan ook zijn dat een van de fans gewoon versleten is.

Controleer eens op de manier die fatal uitlegde welke het is en vervang die dan.

If you have a problem, if no OS can help, and if you can download it, maybe you can install... LINUX.
Ronald_13 Bericht Geplaatst op 14-10-2008 Reageer met quote
Enthousiast lid
Daeron schreef:
Kan ook zijn dat een van de fans gewoon versleten is.

Controleer eens op de manier die fatal uitlegde welke het is en vervang die dan.

Nee fan is niet versleten, ze draaien gewoon op volle toeren. Het is nu iets minder geworden, alleen het eerste half uur na de boot doet hij dit. Daarna valt hij weer terug naar een lager toerental.

Moederbord is een abit A-N78HD.

Nieuw onderwerpNieuw antwoord   

Forum » Hardware » Computer maakt herrie