Computergenie.nl    

Computergenie.nl
  Registreer!
  Registreer
Homepage
Home
Top 10
Top 10
Forum
Forum
Prijsindex
Prijsindex
Nieuws
Nieuws
Downloads
Downloads
Hulp & Uitleg
Hulp & Uitleg
Uitgebreid zoeken
 
  Zoeken •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in om je privť berichten te bekijken  •  Ben je al lid?  Log in! 
Ben je al lid?  Log in!
Kies uw onderwerp:
Computer-Cafť
Knowledge Base
Hardware
Software
Internet & netwerken
Games
Scripten & programmeren
Digitale fotografie & video
Multimedia
GSM & mobile
Sitecheck & links
OfficiŽle mededelingen
Feedback
ISL Light
Aanbiedingen
Markt-plaats
Hulp & Uitleg

Sponsors:

Cloud VPS

Relaties:

PC Beveiliger
Forum » Games » Gamers gevoelig voor reclame
Gamers gevoelig voor reclame

Nieuw onderwerpNieuw antwoord
Fatal Mind Bericht Geplaatst op 08-12-2005 Reageer met quote
Moderator
Reclames in videospelletjes hebben grote invloed op gamers, zo blijkt uit een onderzoek van Nielsen Entertainment. In samenwerking met gamesuitgever Activision deed Nielsen meer dan een jaar onderzoek naar advertenties binnen computerspellen. Eerdere studies toonden al aan dat statische advertenties, zoals reclameborden in voetbalspelletjes, de gamers net zo merkbewust maken als een dertig seconden durend reclamespotje op televisie. Ook geÔntegreerde advertenties, waarbij men moet denken aan auto's van een bepaald merk waarin de spelers moeten rijden, zouden een zelfde resultaat sorteren. Volgens het nieuwe onderzoek zijn de effecten echter nog groter: als de advertenties lang genoeg te zien zijn en bovendien echt onderdeel van het spel uitmaken, dan zouden gamers ook enthousiaster zijjn over de producten die geadverteerd worden.

Aan het onderzoek deden 1350 mannelijke gamers tussen de 13 en 44 jaar mee, waarbij de spelers werden opgesplitst in negen groepen. Vier groepen speelden games waarin reclame was opgenomen, twee groepen speelden zonder reclames en drie groepen keken alleen televisie. De onderzoekers ontdekten dat als gamers de advertenties relevant vonden voor het spel, de advertenties langer op het scherm konden blijven staan, wat vervolgens weer resulteerde in een groter merkbewustzijn. Bovendien gaven gamers die na twintig minuten spelen ondervraagd werden, aan dat ze het geadverteerde product zouden aanraden aan hun vrienden. Ook wees het onderzoek uit dat advertenties een spel realistischer zouden doen lijken. Uitgevers van games zijn overigens al tijden op zoek naar een methode om de invloed van reclames op gamers te meten zodat ze net als hun collega's van de televisie een instrument hebben om reclametarieven vast te kunnen stellen.

Image




Image
Nieuw onderwerpNieuw antwoord   


Forum » Games » Gamers gevoelig voor reclame

Powered by Cloud VPS - High Availability Cloud Servers